W sierpniowym wydaniu "Szybkiej piątki" zapraszam do zapoznania się z produkcjami na które, moim zdaniem, warto wybrać się do kina w drugiej połowie wakacji. W niniejszym zestawieniu znalazło się miejsce dla dwóch letnich blockbusterów, kina autorskiego, ale także dla opowieści podszytej dreszczykiem grozy. Tym razem jednak, z racji deficytu związanego z sezonem ogórkowym, nie uwzględniłem w niniejszym zestawieniu produkcji telewizyjnych. Do tych wrócę z pewnością we wrześniu - w końcu jesień to okres najważniejszych premier nie tylko w przemyśle filmowym.


Mission: Impossible - Fallout
reż. Christopher McQuarrie

Fot. kadr z filmu Mission: Impossible - Fallout
Kto by pomyślał, że film Briana De Palmy z 1996 roku (to już 22 lata!) zapoczątkuje jedną z najbardziej dochodowych franczyz we współczesnym kinie rozrywkowym. Jej charakterystyczną cechą stały się kaskaderskie wyczyny Toma Cruise'a, który na planie od lat konsekwetnie rezygnuje z pomocy dublerów. Seria stanowi tym samym rzadki przykład cyklu, którego każda kolejna odsłona w sposób udany (i efektowny!) przeskakuje poprzeczkę postawioną przez poprzedniczkę. Najnowsza z nich - szósta - przeniesie nas  między innymi do Indii, Nowej Zelandii i Norwegii. Ethanowi Huntowi i jego ekipie z IMF (Alec Baldwin, Simon Pegg, Ving Rhames) tym razem przyjdzie zmierzyć się z agentem CIA - Augustem Walkerem (Henry Cavill) uosabiającym zupełnie odmienne podejście do wykonywanej pracy. Reżyseruje odpowiedzialny także za Piątkę Christopher McQuarrie, z którym Cruise miał okazje współpracować już niejednokrotnie. Oficjalna premiera (również w IMAX) w najbliższy piątek.


Człowiek, który zabił Don Kichota
reż. Terry Gilliam

Fot. kadr z filmu Człowiek, który zabił Don Kichota
Mimo że najnowszy fim Terry'ego Gilliama miał póki co pokazy na nielicznych światowych festiwalach, to już został okrzyknięty mianem filmu-legendy. Nad przedsięwzięciem od początku zdawała się bowiem ciążyć klątwa, która konsekwentnie krzyżowała reżyserskie plany, przerywając produkcję. Na szczęście, upór Gilliama się opłacił - po blisko dwudziestu pięciu latach walki z wiatrakami, na planie przed paroma miesiącami padł ostatni klaps, a za sprawą autotematycznego kontekstu, przedsięwzięcie zyskało bardziej osobisty charakter. Ten prawdopodobnie najbardziej pechowy film w historii kina, jest alternatywną, uwspółcześnioną wersją opowieści o tytułowym błędnym rycerzu. W główną rolę - znudzonego życiem ekscentrycznego reżysera reklam - wcielił się Adam Driver. Jego bohater pewnego dnia zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii, gdzie na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń, poznaje mężczyznę, przekonanego o byciu... Don Kichotem. W tej roli zobaczymy legendarnego Jonathana Pryce'a.
Premiera w regularnej dystrybucji od 10 sierpnia.


Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
reż. John Cameron Mitchell

Fot. kadr z filmu Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
W przypadku filmu Johna Camerona Mitchella, równie intrygująco co tytuł, brzmi już sama jego fabuła. Historia tego nietypowego romansu science fiction przeniesie nas do lat 70. ubiegłego wieku i przedstawi losy młodego punka - Enna, który przemierzając Galaktykę, trafia do najniebezpieczniejszego miejsca we wszechświecie: londyńskiej dzielnicy Croydon. Tam nawiąże znajomość z enigmatyczną Zan, w której zakocha się od pierwszego wejrzenia. Sielanka dwójki protagonistów nie będzie jednak trwało długo - na drodze do szczęścia stanie im bowiem bractwo studenckie, którego członkowie okażą się tak naprawdę wrogo nastawioną rasą kosmitów, wysłaną na Ziemię z misją przeprowadzenia tajemniczego obrzędu przejścia. W rolach głównych zobaczymy Elle Fanning, Nicole Kidman i Alexa Sharpa. Scenariusz oparto na opowiadaniu Neila Gaimana o tym samym tytule. Premiera 10 sierpnia.


Fatum Elizabeth
 reż. Sebastian Gutierrez

Fot. kadr z filmu Fatum Elizabeth
Przeżywające dzisiaj renesans kino grozy lubi odwoływać się do swych korzeni, przerabiając co rusz kolejne legendy i klasyczne wzorce. Nie inaczej jest w przypadku "Fatum Elizabeth"; film Sebastiana Gutierreza stanowi uwspółcześnioną wersję historii o Sinobrodym, spopularyzowanym przez baśń Charlesa Perraulta z klasycznego zbioru "Bajki Babci Gąski". Zamożny szlachcic oszpecony błękitnym zarostem, słynął ze swej slabości do płci pięknej - był żonaty wiele razy, ale wszystkie jego partnerki znikały w niewyjaśnionych okolicznościach... Jak zaznacza reżyser - opowieść będzie zarazem stylizowanym thrillerem, jak i love story w wydaniu gotyckim, stanowiącym zapewne pastisz klasycznych brytyjskich horrorów. W rolę tytułową wciela się znana szerszej publiczności z występów w ostatnim "Mad Maxie" i "Neon Demon" australijska modelka - Abbey Lee. Jej bohaterce przyjdzie zmierzyć się z sekretem świeżo poślubionego męża, a także - z konsekwencjami małzeńskiej niesubordynacji. Czy "Fatum Elizabeth" powtórzy sukces "Uciekaj!", "Hereditary" i "The VVitch" i zwieńczony zostanie artystycznym tryumfem? Przekonamy się 17 sierpnia.


The Meg
 reż. Jon Turteltaub

Fot. kadr z filmu The Meg
Film, w którym Jason Statham mierzy się z prehistorycznym rekinem - megalodonem - ma szansę stać się absolutnym hitem wakacji! Chociaż tytułowy drapieżnik żył głównie w okresie miocenu i pliocenu (a więc około pięć milionów lat temu!), to w filmie grupa naukowców odkrywa, że zdołał on przetrwać do czasów współczesnych. Kiedy ten zaczyna zagrażać okolicznym plażom i siać spustoszenie na morzu, wezwany zostaje były wojskowy nurek - Jonas Taylor (Jason Statham), który za sprawą zdobytego podczas misji doświadczenia, jest prawdopodobnie jedyną osobą mogącą stanąć w szranki z niebezpiecznym rekinem. Za reżyserię odpowiada znany z "Last Vegas" i serii "Skarb Narodów" Jon Turteltaub. Premiera filmu w przedostatni piątek wakacji - 23 sierpnia. Pamiętajcie o zapięciu pasów, aby nie wypaśc za burtę...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Featured Post

''Pewnego razu w... Hollywood'', reż. Quentin Tarantino - recenzja

"Historia jest jak dobre stare kino. Przed twoimi oczami przesuwają się bohaterowie: zwycięzcy i straceńcy. A ty nie musisz biedzić si...

Popularne posty

(C) Copyright 2018, All rights resrved Poza Kadrem. Template by colorlib