W sierpniowym wydaniu "Szybkiej piątki" zapraszam do zapoznania się z produkcjami na które, moim zdaniem, warto wybrać się do kina w drugiej połowie wakacji. W niniejszym zestawieniu znalazło się miejsce dla dwóch letnich blockbusterów, kina autorskiego, ale także dla opowieści podszytej dreszczykiem grozy. Tym razem jednak, z racji deficytu związanego z sezonem ogórkowym, nie uwzględniłem w niniejszym zestawieniu produkcji telewizyjnych. Do tych wrócę z pewnością we wrześniu - w końcu jesień to okres najważniejszych premier nie tylko w przemyśle filmowym.


Mission: Impossible - Fallout
reż. Christopher McQuarrie

Fot. kadr z filmu Mission: Impossible - Fallout
Kto by pomyślał, że film Briana De Palmy z 1996 roku (to już 22 lata!) zapoczątkuje jedną z najbardziej dochodowych franczyz we współczesnym kinie rozrywkowym. Jej charakterystyczną cechą stały się kaskaderskie wyczyny Toma Cruise'a, który na planie od lat konsekwetnie rezygnuje z pomocy dublerów. Seria stanowi tym samym rzadki przykład cyklu, którego każda kolejna odsłona w sposób udany (i efektowny!) przeskakuje poprzeczkę postawioną przez poprzedniczkę. Najnowsza z nich - szósta - przeniesie nas  między innymi do Indii, Nowej Zelandii i Norwegii. Ethanowi Huntowi i jego ekipie z IMF (Alec Baldwin, Simon Pegg, Ving Rhames) tym razem przyjdzie zmierzyć się z agentem CIA - Augustem Walkerem (Henry Cavill) uosabiającym zupełnie odmienne podejście do wykonywanej pracy. Reżyseruje odpowiedzialny także za Piątkę Christopher McQuarrie, z którym Cruise miał okazje współpracować już niejednokrotnie. Oficjalna premiera (również w IMAX) w najbliższy piątek.


Człowiek, który zabił Don Kichota
reż. Terry Gilliam

Fot. kadr z filmu Człowiek, który zabił Don Kichota
Mimo że najnowszy fim Terry'ego Gilliama miał póki co pokazy na nielicznych światowych festiwalach, to już został okrzyknięty mianem filmu-legendy. Nad przedsięwzięciem od początku zdawała się bowiem ciążyć klątwa, która konsekwentnie krzyżowała reżyserskie plany, przerywając produkcję. Na szczęście, upór Gilliama się opłacił - po blisko dwudziestu pięciu latach walki z wiatrakami, na planie przed paroma miesiącami padł ostatni klaps, a za sprawą autotematycznego kontekstu, przedsięwzięcie zyskało bardziej osobisty charakter. Ten prawdopodobnie najbardziej pechowy film w historii kina, jest alternatywną, uwspółcześnioną wersją opowieści o tytułowym błędnym rycerzu. W główną rolę - znudzonego życiem ekscentrycznego reżysera reklam - wcielił się Adam Driver. Jego bohater pewnego dnia zostaje wysłany na plan filmowy do Hiszpanii, gdzie na skutek zaskakującego zbiegu wydarzeń, poznaje mężczyznę, przekonanego o byciu... Don Kichotem. W tej roli zobaczymy legendarnego Jonathana Pryce'a.
Premiera w regularnej dystrybucji od 10 sierpnia.


Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
reż. John Cameron Mitchell

Fot. kadr z filmu Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach
W przypadku filmu Johna Camerona Mitchella, równie intrygująco co tytuł, brzmi już sama jego fabuła. Historia tego nietypowego romansu science fiction przeniesie nas do lat 70. ubiegłego wieku i przedstawi losy młodego punka - Enna, który przemierzając Galaktykę, trafia do najniebezpieczniejszego miejsca we wszechświecie: londyńskiej dzielnicy Croydon. Tam nawiąże znajomość z enigmatyczną Zan, w której zakocha się od pierwszego wejrzenia. Sielanka dwójki protagonistów nie będzie jednak trwało długo - na drodze do szczęścia stanie im bowiem bractwo studenckie, którego członkowie okażą się tak naprawdę wrogo nastawioną rasą kosmitów, wysłaną na Ziemię z misją przeprowadzenia tajemniczego obrzędu przejścia. W rolach głównych zobaczymy Elle Fanning, Nicole Kidman i Alexa Sharpa. Scenariusz oparto na opowiadaniu Neila Gaimana o tym samym tytule. Premiera 10 sierpnia.


Fatum Elizabeth
 reż. Sebastian Gutierrez

Fot. kadr z filmu Fatum Elizabeth
Przeżywające dzisiaj renesans kino grozy lubi odwoływać się do swych korzeni, przerabiając co rusz kolejne legendy i klasyczne wzorce. Nie inaczej jest w przypadku "Fatum Elizabeth"; film Sebastiana Gutierreza stanowi uwspółcześnioną wersję historii o Sinobrodym, spopularyzowanym przez baśń Charlesa Perraulta z klasycznego zbioru "Bajki Babci Gąski". Zamożny szlachcic oszpecony błękitnym zarostem, słynął ze swej slabości do płci pięknej - był żonaty wiele razy, ale wszystkie jego partnerki znikały w niewyjaśnionych okolicznościach... Jak zaznacza reżyser - opowieść będzie zarazem stylizowanym thrillerem, jak i love story w wydaniu gotyckim, stanowiącym zapewne pastisz klasycznych brytyjskich horrorów. W rolę tytułową wciela się znana szerszej publiczności z występów w ostatnim "Mad Maxie" i "Neon Demon" australijska modelka - Abbey Lee. Jej bohaterce przyjdzie zmierzyć się z sekretem świeżo poślubionego męża, a także - z konsekwencjami małzeńskiej niesubordynacji. Czy "Fatum Elizabeth" powtórzy sukces "Uciekaj!", "Hereditary" i "The VVitch" i zwieńczony zostanie artystycznym tryumfem? Przekonamy się 17 sierpnia.


The Meg
 reż. Jon Turteltaub

Fot. kadr z filmu The Meg
Film, w którym Jason Statham mierzy się z prehistorycznym rekinem - megalodonem - ma szansę stać się absolutnym hitem wakacji! Chociaż tytułowy drapieżnik żył głównie w okresie miocenu i pliocenu (a więc około pięć milionów lat temu!), to w filmie grupa naukowców odkrywa, że zdołał on przetrwać do czasów współczesnych. Kiedy ten zaczyna zagrażać okolicznym plażom i siać spustoszenie na morzu, wezwany zostaje były wojskowy nurek - Jonas Taylor (Jason Statham), który za sprawą zdobytego podczas misji doświadczenia, jest prawdopodobnie jedyną osobą mogącą stanąć w szranki z niebezpiecznym rekinem. Za reżyserię odpowiada znany z "Last Vegas" i serii "Skarb Narodów" Jon Turteltaub. Premiera filmu w przedostatni piątek wakacji - 23 sierpnia. Pamiętajcie o zapięciu pasów, aby nie wypaśc za burtę...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Featured Post

''Suspiria'' (2018), reż. Luca Guadagnino - recenzja

Przynajmniej raz w roku ma miejsce premiera filmu, który dzieli krytyków oraz widownie na dwa przeciwstawne obozy. Ci pierwsi zazwyczaj wyc...

Popularne posty

(C) Copyright 2018, All rights resrved Poza Kadrem. Template by colorlib